Kategori


Tuesday, January 24, 2012

Aku.

Ini hidup aku. Aku buat apa yang aku suka. Orang lain tak boleh kacau sebab ini hidup aku. Bukannya mereka yang bagi aku makan, bukan mereka yang bagi aku duit belanja tiap-tiap bulan. Lagipun, aku bukannya kacau hidup orang lain pun. Kalau orang lain tak suka dengan cara aku, aku peduli apa. Setiap orang ada cara yang tersendiri untuk menonjolkan diri. Tak kisahlah nak melalak melolong ke, nak mencapap ke, nak apa ke, itu hak masing-masing. Aku hormat pandangan orang lain sebagaimana aku hormat ibu bapa aku. Bagi aku, setiap orang ada hak untuk menyuarakan pandangan masing-masing.
Aku ada impian, ada banyak benda yang ingin aku capai dalam hidup ini. Aku rasa semua orang pun sama, mereka pun ada impian yang ingin dicapai. Aku akan capainya tak kira apa pun halangan yang akan dilalui. Lagipun, tiada apa yang mustahil dalam dunia ini.

No comments:

Post a Comment